Igyuk a bort jó vastagon,

Igyuk a bort jó vastagon,

Hogy az Isten többet adjon!

Bort iszok én, nem vizeset,

Hogy héjába ne fizessek

Hogy héjába ne fizessek.



Bort iszok én, látod, pajtás;

Nem élek én búval, mint más.

Ha én búval élnék, pajtás,

Én is megvénülnék, mint más.



Szeretnék én soká élni,

Nem kellene megvénülni;

Pénzen búzát se kék venni,

Adót se kéne fizetni!



De nincs már a házamon fedél,

Rászállna a gólya, de fél.

A nagy iga: adó alatt,

Házgerendám majd leszakad.



Egzekválni jön a bíró,

Utána a végrehajtó;

Elviteti az ágyunkat,

Utolsó véka búzánkat.



Most mán kimék a tanyára,

Nincsen búza, nincsen árpa;

Elvitték az adósságba,

Elvitték az adósságba...



Dér nem lepi a subámat,

Zsuzsok nem éri búzámat;

Mind üres a búzásverem,

A kutyáim szélnek verem.



Szeged (Csongrád)



Forrás: Ortutay Gyula - Magyar Népdalok<http://mek.oszk.hu/06200/06234>