Debreceni kaszárnya, az egyesbe magam vagyok bezárva;

Debreceni kaszárnya, az egyesbe magam vagyok bezárva;

Debreceni kaszárnya, az egyesbe magam vagyok bezárva.

- Őrmester úr, nyissa ki, vagy az ajtót sarkig rúgom ki;

Hadd lássam a babámat, babám szívét ne epessze a bánat!





Debreceni brigáda fogdába oda vagyok bezárva.

Gyere, babám, váltsál ki, ne hagyj már a fogságban elhervadni!

- Kiváltlak én, ki, ki, ki, nem hagylak én elhervasztani.

Eladom a zsebkendőm, kiváltom a brigádból a szeretőm.



Debreceni temető, ötös honvéd sírja benn a legelső;

Debreceni temető, ötös honvéd sírja benn a legelső.

Sírja körül hat kislány, siratja mind szívből, igazán,

Mellettük sír a babám, páros aranygyűrű ragyog az ujján.



Hódmezővásárhely (Csongrád)



Forrás: Ortutay Gyula - Magyar Népdalok<http://mek.oszk.hu/06200/06234>