Ahol keletkezik

Ahol keletkezik

Egy ékes, nagy út;

Amellett keletkezik

Egy halastó-állás

Haj, regö, rejtem;



Regö, rejtem!



Azt is felfogá

Az apró sárocska.

Arra is rászokik

Csodafiú szarvas.

Haj, regö, rejtem;

Regö, rejtem!



Noha kimennél,

Uram, Szent István király,

Vadászni, madarászni;

De ha nem találnál

Sem vadat, sem madarat,

Hanem csak találnál

Csodafiú szarvast.

Haj, regö, rejtem;

Regö, rejtem!



Ne siess, ne siess,

Uram, Szent István király,

Az én halálomra!

Én sem vagyok

Vadlövő vadad,

Hanem én is vagyok

Az Atyaistentől

Hozzád követ,

Haj, regö, rejtem;

Regö, rejtem!



Homlokomon vagyon

Fölkelő, fényes nap;

Oldalamon vagyon

Árdeli szép hold;

Jobb vesémen vannak

Az égi csillagok.

Haj, regö, rejtem;

Regö, rejtem!



Szarvam vagyon:

Ezer vagyon!

Szarvam hegyin vannak

Százezer sövények

Gyulaszlag, gyulaszlag

(H)oltatlan alusznak.

Haj, regö, rejtem;

Regö, rejtem!



Hej, már kit adjunk?

A Jusztinnak adjuk,

Horvát Annát adjuk.

Haj, regö, rejtem;

Regö, rejtem!



Hej, már kit adjunk?

Lacikának adjuk,

Király Ilust adjuk.

Haj, regö, rejtem;

Regö, rejtem!



Dozmat (Vas)



Forrás: Ortutay Gyula - Magyar Népdalok<http://mek.oszk.hu/06200/06234>