Elhozta az Isten

Elhozta az Isten

Piros pünkösd napját.

Mi is meghordozzuk

Királyné asszonykát.



Jácintos, jácintos,

Tarka tulipános;

Hintsetek virágot

Az Isten fiának!



Nem anyától lettem,

Rózsafán termettem,

Piros pünkösd napján

Hajnalban születtem.



Mert a piros rózsa

Hajnalba virágzik,

A mi királynénknak

Kezébe adatik.



Mikor kicsi voltam,

Kemencébe bújtam.

Úgy ittam az üstöt,

Mint a tokaji bort.



Öregasszonyoknak

Kemence kalácsát,

Öregembereknek

Csutora borocskát.



Ifjú legényeknek

Tarka bokrétáját,

Ifjú leányoknak

Szegfű bokrétáját.



Nagyobb gyermekeknek

Iskolába járást.

Kisebb gyermekeknek

Porba való játszást!



Akkora legyen a maguk búzája,

Mint a mi kis királynőnk!

Gencsapáti (Vas)



Forrás: Ortutay Gyula - Magyar Népdalok<http://mek.oszk.hu/06200/06234>