Istenem, istenem,

Istenem, istenem,

Pálinkát adj nekem,

Könyörülj az én gégölömön,

Én vagyok, aki

A bort nem szereti,

A pálinkát

Szemével sem nézheti!

Ha én meghalok,

Tizenhat akós hordó

Dongájából legyen

A koporsóm csinálva,

Túrós-tejfölös

Haluskával legyen

Az kicifrázva!

Fejem fölött

Két szál kolbász égjen

Gyertya helyett,

Tizenhat éves kislány

Mondja felettem

A rekviemet!

Már idestova

Kész a Szent Mihály lova,

A temető kapujánál

Le is tegyenek,

A síromba szépen csendesen,

Le is eresszenek!

Hadd mondják az angyalok:

- Sej, jó borivó,

Vigyék a mennyország közepére,

A pokol sötét fenekére,

Ámen!



Jöjj el, jöjj el,



Boroshordó!

Hasam légyen

A koporsód!

Borosflaskók,

Sirassatok!

Mert meghalt

Keresztapátok.

Jöjj el, jöjj el,

Söröshordó!

Hasam légyen

A koporsód!

Sörösflaskók,

Sirassatok!

Mert meghalt

Keresztapátok!

Ámen!



Forrás: Ortutay Gyula - Magyar Népdalok<http://mek.oszk.hu/06200/06234>